måndag 3 augusti 2009

Jag hatar dig


och förmodligen tycker jag illa om de människor du möter i din vardag. Jag ger alla en chans, men bara en. Varför ska du ha två chanser när du direkt placerar in mig och alla andra i ett fack. Alla är indelade i grupper. Sitt inte framför din jävla dator och tänk " nänä sådan är inte jag, jag älskar ju alla" det är bara ren bullshit. Ta bussen till jobb/skola en vecka. Det tar dig 3-4 hållplatser innan du börjar ha fördomar om en del av passagerarna, kanske inte alla, men många. Du kommer placera in dem i dina jävla fack, precis som jag gör. Du hatar de tre 15 år gamla tjejerna i Gina Tricot kläder som sitter där bak i bussen och lirar Akon på sin mobil. Jag hatar dem, du hatar dem och förmodligen hatar de två tjejerna som sitter framför dem dem också. Men inte för samma anledning som vi. Utan för att dem inte hann först, deras idé var ju att skruva upp volymen på mobilen så att alla kan få höra på E.M.D.'s nya dänga. De finns människor som åker hem från jobb på den bussen eller som precis har lämnat sjukhuset pga av en bekants dödsfall. Då är man kanske inte så intresserad av att behöva stå ut med sådan musik. Skulle vara fantastiskt roligt att se en pensionär komma in, ta fram mobilen och dra igång Wolfgan Amadeus Mozart's pianosonat nr 9 (a-moll) som han tillängnade sin mors bortgång år 1778. Inte för jag gillar den typen av musik, men det hade iaf varit roligare än att höra på den musik man blir hjärntvättad av på de kommersiella  radiostationerna. Därav att jag endast lyssnar på SverigesRadio. 

I ditt ansikte //  . . .. . . .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar